Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kokemuksia porttikatetrista?
Minulla on menossa toinen portti, ensimmäinen otettiin pois hoitojen jälkeen, koska se oli "huonosti asennettu" eli oli turhan paljon koholla ihosta ja vielä vinossa. Kun hoidot sitten alkoivat uudelleen laitettiin uusi portti samaan kohtaan ja nyt en anna sitä pois, jos hoidot jossain vaiheessa loppuvat. Eli kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen portiin, ei se "neulatyynynä" olo ole mitenkään mukavaa, kun useimmiten jouduttiin pistämään monta kertaa ennenkuin katetrin laitto onnistui, lisäksi yksi pieni pistos ei satu läheskään niin paljon kuin katetrin laitto kämmenselkään. Samaten hoidon aloittaminen käy kitkattomasti, kun hoitaja pystyy laittamaan tiputuksen alkuun eikä tarvita lääkäriä tippaa laittamaan.Ihmettelenkin ettei niitä portteja käytetä yleisemmin, koska helpottaa kyllä todella paljon. Kai se on kustannuskysymyskin, varmaan tuollainen portti maksaa aika paljon, samaten sen laittaminen tehdään leikkaussalissa, sekin maksaa...
Minulle ei porttivaihtoehtoa useaan vuoteen edes ehdotettu, enkä tiennyt itse kysyä, kunnes sitten jostain sain tietoa tällaisesta mahdollisuudesta ja aloin itse kysellä. Taisin olla hoitopaikassani ensimmäisiä, joille portti asennettiin noin 3 vuotta sitten, ainakin hoitajia oli alkuun aina useita katsomassa miten porttiin laitetaan se neula.
- Kokemuksia porttikatetrista?Päivä kerrallaan
- Re: Kokemuksia porttikatetrista?toiveikas
- Re: Kokemuksia porttikatetrista?Päivä kerrallaan
- Re: Kokemuksia porttikatetrista?Päivä kerrallaan
- Re: Kokemuksia porttikatetrista?Tinttamari