Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: hiukset,,,, lähteekö?

Minä sain CEF x 4 ja hiukset lähtivät kolmen viikon kuluttua ekasta tiputuksesta. kauhistuin kun tukaa lähti niin paljon että päätin ajaa itseni samantien kaljuksi. Kaduin sitä, koska kaikki eivät olisi lähteneet heti ja käyttötukkaa olisi siten olut vähän pidemmäksikin ajaksi. Tukkani oli tosi pitkä, joten lyhyeksi leikkaaminen on alkuvaiheessa hyvä ja järkevä vaihtoehto. Minulle siihenkin oli liian kova kynnys. Tukan lähteminen ja kaljun kanssa eläminen oli minulle todella vaikea kokemus. Peruukin hankinnassa tein virheen kun yritin löytää entisen kaltaista pitkää tukkaa. Lopulta jouduin hankkimaan toisen, neutraalimman ja rahaa paloi turhaan. En sietänyt käyttää peruukkia paljoakaan. Minule tukka kasvoi takaisn niin että elokuun lopussa oli viimeinen syto ja marraskuun puolivälissä menin töihin aivan lyhyellä siilitukalla. Nyt helmikuussa tukka on ihan kivan ja normaalin näköinen lyhyt tukka. Alkuvaiheessa masensi hirveästi kun tuntui ettei tukkaa tule. Vaikka on totta että suhteessa koko syövän hoitoon asian on "pieni" on sen merkitys sosiaalisesti aivan valtava ja invalidisoiva. Haluan kannustaa kaikkia hoitoja läpikäyviä tai niitä aloittelevia; tilanne masentaa, mutta se on jossain vaiheessa ohi. Puoli vuotta sytojen päättymisestä olette jo paremmassa kunnossa ja ulkonäkö kohentunut. Älkää hoppuilko, tilanne ei korjaannu tuskailusta yhtään joutuisammin.
Tyrni65 | 23.2.2010 klo 20:02:51