Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Nyt alkaa paniikki iskeä
Voimia ja tsemppiä, kaikki tulee menemään hyvin. Saat sairaalassa esilääkityksen, joka myös osaltaan poistaa paniikkia ja jännitystä (kun muistan että leikkaustakin pelkäsit). Hoitajat koittavat kiireenkin keskellä olla tukena, jos vain tuot ilmi kovan jännityksesi. Leikkauksen jälkeen taudista saadaan lisää tietoa ja se on hyvä juttu. Sen perusteella sinulle sopivat jatkohoidot tullaan räätälöimään. Hoidot, jotka tähtäävät lopulliseen paranemiseesi. Jos vain pystyt (itse en ole aina onnistunut), etene asia kerrallaan. Nyt leikkaus, sen jälkeen tulokset jne. Itse olen huomannut, että kun lähtee miettimään asioita liian pitkälle, paniikki alkaa nostamaan päätään.Toinen asia josta kirjoitat, on niin totta. Loppukädessä tämän sairauden kanssa on aika yksin. Kyllä ystävät ja perhe voivat kuunnella, mutta kukaan ei tiedä miltä tämä oikeasti tuntuu. Joskus ystävien yltiöpositiiviset tsemppiviestit ärsyttää. He varmasti tarkoittavat hyvää, mutta joskus vaan ei jaksais. Tosin samoin olen toiminut itse ennen omaa sairastumistani, kun olen koettanut toista lohduttaa. Olen sortunut ylilyönteihin, mutta on vaikeaa kun ei tiedä miten lohduttaisi, koska oikeasti ei ole mitään hajua mitä toinen tuntee... Jotkut ennen sairastumista läheisenä pitämäni ihmiset ovat jääneet taka-alalle ja jostain on taas tullut läheisempiä. Jokaisella kun on erilaiset valmiudet kohdata sairastunut...
Siksi tämä palsta on tärkeä, täällä me jokainen tiedämme miltä tämä tuntuu!
- Nyt alkaa paniikki iskeäpiikup
- Re: Nyt alkaa paniikki iskeäTulevaisuus?
- Re: Nyt alkaa paniikki iskeäJanna61
- Re: Nyt alkaa paniikki iskeäulriikka
- Re: Nyt alkaa paniikki iskeästrawberry
- Re: Nyt alkaa paniikki iskeäKatjuliini
- Re: Nyt alkaa paniikki iskeärafael-66
- Re: Nyt alkaa paniikki iskeäTerhikki