Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Tulihan käytyä...ensimmäinen vuositarkastus
Huomenia kaikille!Tulihan käytyä, eilen meinaan ensimmäisessä vuositarkastuksessa Meikussa Helsingissä rintasyövän jälkeen.
Olen kyllä tottunut siihen, että lääkärit ovat myöhässä, mutta tuntihan siinä vierähti yli sovitun ajan ennenkuin pääsin vastaanotolle. Lääkäri oli nuori tyttö ja kiemurteli tuolissaan kertoessaan, että kaikki onkologit ovat maailmanlaajuisessa konferenssissa Chigacossa ja hänet on "jätetty" tänne päivystämään...hän on myöhässä ja kaikki kaatuu päälle. Tuota noin...siinähän meni sitten tovi, kun lohdutin tätä tyttöä ja päästiin asiaan.
Hän plerasi hermostuneesti papereitani ja kysyi miten olen voinut. Kerroin muutamat ongelmat ja hän totesi niihin, että menevät ohi - tämänhän minäkin jo tiesin.
Sitten palpoi rintani ja kertoi kaiken olevan ok. Labrakokeiden tulokset olivat tulleet koneelle ja kertoi, että niidenkin tulokset ovat ok, mutta mammografiakuvat eivät olleetkaan valmistuneet ajoissa. Kertoi, että lähettävät kotiin niiden vastaukset. Kun kyselin miksei minulta oltu otettu labrassa ns. syöpämarkkerikoetta, totesi, ettei tätä yleisesti tarvita rintasyöpätapauksissa ja minulla erityisesti on tarpeeton, koska ensimmäisen (ja ainoan...) markkerikokeen tulos oli ollut ihan normaali. Well...Lisäksi kuulemma markkerit voivat nousta ihan jostain muustakin syystä ja täten aiheuttavat turhaa huolta. No joo.
Tyttörukka oli niin hermostunut, etten sitten kysellyt enempää, kun muutaman utelun jälkeen vastaus oli aina, että ottakaa omaan terveyskeskukseen yhteyttä. Voihan kiesus!
Tarinaa olen lyhentänyt ja hieman karrikoinut, mutta lopputulos oli, että olin hieman hämmentynyt ja jotenkin pettynyt. Tässäkö tämä oli - lohdutin "yksin" jätettyä nuorta tyttöä, valoin rohkeutta häneen ja kannustin. Hän vielä kiitti sydämellisesti minua kaikesta tuesta!
Olisikohan pitänyt mennä toisinpäin?
t. Usva
- Tulihan käytyä...ensimmäinen vuositarkastususva