Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Laaja kainalometastasointi

Hei anmael

Laaja kainalometastointi on aina ennusteen kannalta huono asia, mutta niitä ei parane liikaa tuijotella. Paha on nyt poistettu, ja sytostaatit tulevat tuhoamaan loputkin. Minulla itselläni tautia oli 13:sta imusolmukkeessa, mutta toisaalta puhtaitakin löytyi melkein toinen mokoma. Primäärikasvaimen koko oli minulla 3,5 cm, joten aikalailla tasoissa mennään.

Itse sain sytostaattien lisäksi myös säteet, mutta hormonihoitoa en saanut, koska hormonireseptorit jäivät alarajoille. Niin ikään sairastamani pco vaikutti tähän asiaan. Herceptiniä annettiin myös, koska tautini oli HER2-positiivinen, ja siitä on nyt pian vuosi kun olen lopettanut tämän lääkkeen saamisen. Vointini on nyt mainio, ja elän toivossa, ettei minun tarvitse lähteä vielä pitkiin, pitkiin aikoihin santsaamaan.

Mahdollisuudet parantua kokonaan ovat sinulla ehkä jopa suuremmat, ja jos ultrakuvat ja röntgen olivat puhtaat, on se ilman muuta hyvä uutinen. Jossakin vaiheessa kannattaisi päästä myös luustokarttaan.

Voimia hoitoihin!

T. Karhutar
Karhutar | 12.9.2008 klo 23:30:35