Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: kohdunkaula syöpä..
Hei!Minulla on ollut kohdunkaulansyöpä, mutta tapaukseni alkoi aivan eri tavalla kuin sinun äidilläsi. Olin silloin 34-vuotias, kun tauti löytyi Papa-kokeessa. Minulla ei ollut mitään oireita, ja silti syöpä oli jo levinnyt imusolmukkeisiin ja vähän emättimen puolelle. Minut leikattiin ja sain sädehoitoja sekä ennen että jälkeen leikkauksen. Siihen aikaan ei vielä annettu sytostaattihoitoja, nykyään niitä lähes kaikille annetaan. Minulla syöpä kehittyi todella nopeasti, edellisestä Papa-kokeesta oli silloin vasta 1,5 vuotta ja silti tauti oli jo niin pitkällä. Sitten kun kokeen tuloksen saatuani menin lääkäriin, se näkyi myöskin katsomalla. Säde- ja sytostaattihoidoilla saadaan näitä leivinneitäkin syöpiä hyvin hoidettua. Pikkujuttu se ei silti välttämättä ole, sillä hoidot voivat olla kovia. Tulokset ovat nykyään hyviä, joten toivotaan parasta sinunkin äitisi kohdalla. Minun sairauteni toteamisesta tulee huomenna 13 vuotta, eli uskallan jo sanoa, että paranin syövästä.
Jos haluat tietää jotain tästä sairaudesta, niin voin kertoa lisää omia kokemuksiani.
t. Ellinoora
- kohdunkaula syöpä..surullinentytar
- Re: kohdunkaula syöpä..mirjami
- Re: kohdunkaula syöpä..surullinentytar
- Re: kohdunkaula syöpä..ellinoora
- Re: kohdunkaula syöpä..ellinoora
- Re: kohdunkaula syöpä..vilijonkka