Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rautalanka ympärillä

Hei Hannakaija, pilates on kiva laji myös, mutta jooga on vielä lähempänä oikeaoppista palleahengitystä. Kannattaa kokeilla, jos ei aikaisemmin ole ollut tilaisuutta tutustua lajiin! Itse olen harrastanut joogaa yli 3 vuotta, toki myös kokeillut pilatestakin, mutta joogasta pidän paljon enemmän. En edes tiedä, miten olisin leikkauksen jälkeen edes toipunut, jos minulla ei olisi ollut joogasta opittuja rentoutumisniksejä.

Kaikenlaista jännitystä sitä olikin leikkausta odotellessa ehtinyt kertyä: niska oli aivan jumisssa, ja kun sen sai laukaistua, alkoi alaselkä vihoitella - tottakai, kun oikealta puolelta oli otettu pois kaksi kiloa. Sitten tulivat erilaiset elohiiret eri paikkoihin, mutta magnesium auttoi aika mukavasti, samoin sekin että pääsin juhanuksena harventamaan punkteerausvälejä. Syöpähoitaja kertoi, että periaatteessa punkteeraus on ok, mutta samalla imunesteen mukana poistuu hyödyllisiä valkuaisaineita kehosta. Toisin sanoen, toipuminen itse leikkauksesta hidastuu ja kestää pitempään, ennen kuin imunesteet löytävät luonnollisen virtausreitin. Sen takia meilläkin sh-piiri noudattaa sitä linjaa, että dreeni otetaan pois jo vuorokauden sisällä leikkauksesta.

T. Karhutar

Karhutar | 1.7.2007 klo 17:25:13