Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Onko kokemuksia CEF hoidosta ?
Hei! Minulla ensimmäinen CEF tiputettu toissapäivänä. Jännitin kovasti kuten ilmeisesti moni muukin täällä mahdollisia pahoinvointivaikutuksia koska niitä ei Taxoteren kanssa tullut, muuta kylläkin ihan riittävästi. Ihme - ei juuri mitään !Vähän pökerryksissä ensimmäisen päivän, elen ei mitään ja tänään ihan ok. Ehkä hieman vatsanturvotusta ja sihen liittyviä oireita, Somac auttoi. Ainut mikä yhteistä Taxon kanssa niin alaselkä oireilee pahasti. Ei jaksa seisoa tai kävellä pitkiä matkoja, pitää päästä istumaan.Eilinen lyhyt kauppareissu kävellen oli ihan max suoritus.
Selkä e varsinaisesti särje, istuessa, maakuasennossa, mutta se väsyy ja sattuu pitkään seistessä ja kävellessä. Tämä alkoi ensimmäisen Taxon jälkeen aika voimakkaana. Taustalla tietty myös vatsalihasten huono kunto, uskoisin, alaselkä joskus väsyy muutenkin , mutta ei tälä tavalla.
Olen samaa mieltä muiden kanssa, pahoinvointilääkkeet pitää ottaa juuri niin kuin hoitaja sanoo, minulla ohjeena ne samat 4 päivää Primperania kolme kertaa päivässä, oli pahoinvointia tai ei. Sen lisäksi tarvitaessa minulla lääke nimeltä Granisetron Stada ja vasta sitten kortisonia jos em. ei auta.
Nyt odottelen että tuleeko vielä mitä, jos ei, niin tämä hurjan paljon helpomapaa kuin Taxotere, josta tuli pahat suu, silmä ym ym oireet ja Buranaa sai napsia miltei päivitäin. Nyt yhden Buanan otin päänsärkyyn. Viimeinen Taxo oli rankin ja ihan jossain huurussa viikon verran. Nyt tuntuu paljon terveemmältä...ja ajatus on selkeä. Tai ainakin luulen niin...
- Re: Onko kokemuksia CEF hoidosta ?Santruzka
- Re: Onko kokemuksia CEF hoidosta ?Kaisamaria
- Re: Onko kokemuksia CEF hoidosta ?Syksy2013
- Re: Onko kokemuksia CEF hoidosta ?Syksy2013
- Re: Onko kokemuksia CEF hoidosta ?Kristensen