Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Leukkarit ja neutrofiilit
Hei! Olen tässä hehkutellut siitä, että sytostaattien sivuoireita on ollut melko vähän, ja olen ollut siitä kiitollinen. Toinen cef ois ollut nyt tulossa, mutta sairaalasta soitettiin, että ei voi tulla kun veriarvot ovat niin alhaalla, hoitoaika siirtyy vajaalla viikolla. Leukkarit oli 0.1 ja Hb:kin oli vaivaiset 99!Kuusi viikkoa sitten tk-lääkäri määräsi minulle Primaspania (on suurinpiirtein sama kuin Aspirin/Disperin) verisuoniahtaumaan. Tätä voi ottaa yhtäaikaa syöpälääkehoitojen kanssa. Primaspan vaikuttaa verihiutaleisiin, etteivät ne sakkaudu verisuonten seinämiin, ei kuitenkaan suoraan ohenna verta niinkuin esim. Marevan.
Tässä olenkin miettinyt, että pitäisiköhän lopettaa joksikin aikaa koko Primaspan, että miten se loppujen lopuksi sekoittaa noita veriarvoja. Kysyn heti maanantaina asiaa syöpälääkäriltä. Itse googletin kaikenlaisia veriarvoihin liittyviä juttuja, mutta en suoraan löytänyt mitään mikä suoraan selittäisi ko asiaa.
Olen huomannut, että näillä palstoilla on paljon tietämystä ja elämänkokemusta. Siksi laitoin tämänkin asian tälle palstalle, että onko kenelläkään vastaavaa tietoa tämäntyyppisestä asiasta tai ylipäätään veriarvojen heittelystä.
Rautalääkkeitä ei kuulemma kannata syödä, että pitäisi syödä paljon rautapitoista ruokaa ja tietysti ottaa myös C-vitamiinia, että imeytyisi paremmin. Valkosoluarvoillehan ei valitettavasti itse voi tehdä mitään. Neulastasta yms. minulle ei mainittu mitään.
Vähän jänskättää, että nouseeko noi leukkarit niin lyhyessä ajassa?
Asiasta 7:nteen. Tämä on mielenkiintoinen foorumi, kun täällä viriää kaikenlaisia keskusteluja esim. tämä nais-miesnäkökulma. Ihan hyvä, että asioista puhutaan..
Mukavaa viikonloppua kaikille!
- Leukkarit ja neutrofiilitteppana
- Re: Leukkarit ja neutrofiilitkultsikki
- Re: Leukkarit ja neutrofiilitKatjusmaaret
- Re: Leukkarit ja neutrofiilitKarhutar
- Re: Leukkarit ja neutrofiilitriitta47
- Re: Leukkarit ja neutrofiilitKatjusmaaret
- Re: Leukkarit ja neutrofiilittuike
- Re: Leukkarit ja neutrofiilitTulevaisuus?
- Re: Leukkarit ja neutrofiilitkultsikki
- Re: Leukkarit ja neutrofiilitriitta47