Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Trakelektomia ja kohdunkaulan syöpä?

Hei!
Minulle tehtiin trakelektomia v. 2006. Sain itse päättää asiasta eli poistetaanko koko kohtu vai tehdäänkö säästävä leikkaus ja päädyin trakelektomiaan, sillä minulle ei ollut tuolloin, eikä ole vieläkään, omia lapsia. Toki viimeinen päätös tehtiin vasta leikkauspöydällä, kun nähtiin kasvainsolujen levinneisyys. Jos soluja olisi ollut laajemmalla alueella, mitä esim. magneettikuvassa näkyi, olisi koko kohtu jouduttu poistamaan tässä vaiheessa. Myös imusolmukkeita poistettiin. Kävin kontrolleissa 3 vuotta ja kaikki on ollut kunnossa sen jälkeen.

Olen ollut tyytyväinen päätökseeni, enkä oikeastaan miettinyt esim. kuolemaa mahdollisuutena. Mutta näinhän se on, että jokaisen on tehtävä omat ratkaisunsa sen hetkisten tietojen perusteella. Itselläni jäi kokonaisuudessaan hyvät kokemukset, koin saavani erittäin hyvää ja asiantuntevaa hoitoa.

Elämä kantaa | 21.9.2011 klo 19:52:35