Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulasyöpää sairastavat sisaret!

Hei kaikille! Minun syöpäni on ihan vasta todettu tai oikeastaan virallisesti sitä ei kait ole vielä todettukaan. Olen kulkenut sairaalassa tutkimuksissa, kolposkopiassa, magneettikuvauksissa yms. Viikko sitten otettiin nukutuksessa koepalat kun niitä ei muutoin saatu suurten kipujen takia otettua. Tänään niistä on luvattu soittaa - soittoa tässä odottelen. Töissä olen ja yritän keskittyä tekemään oikeita asioita, mutta en oikein onnistu. Viimeksi lääkärin kanssa puhuessani sain kuulla, että todennäköisesti minut leikataan, leikkausaikakin on jo varattu ja sitä ennen on mahdollisesti jotain sädehoitoja. Kaikki on vielä niin outoa, uutta, pelottavaakin. Olen nyt 51 v, joten jos leikkaus tehdään, tuolta varmaankin otetaan kaikki pois. En ole kovin monelle vielä tohtinut edes kertoa tilanteestani. Mies on ollut tosi hyvä tuki. Lähimmälle työkaverille olen kertonut - miksi olen nykyisin niin outo. Ja veljelleni kerroin, itkettiin yhdessä. Ystävättärelleni uskon kertovani kun hän palaa matkaltaan. Mutta tuntuu niin kamalalta puhua tästä kenellekään kun ei vielä edes oikein tiedä miten laaja tämä on ja miten tätä tullaan hoitamaan. Missä vaiheessa te olette kertoneet lähipiirillenne asiasta ja miten he ovat suhtautuneet?

Voimia kaikille teille toivottelee dolina
dolina | 25.7.2007 klo 12:00:21