Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Unessa

Hei Blackswan ja tervetuloa joukkoon! Et todellakaan ole yksin. Vaikka minun tilanteeni on siinä mielessä parempi, että lapseni asuvat jo omillaan, on tässä elämässä vastoinkäymistä riittänyt. Avioeron jälkeen oli vuosien velkaongelma, syövän lisäksi sain neurologisen sairauden minäkin ja pelko molempien sairauksien vuoksi on suuri.

Hoitoni ovat siinä vaiheessa, että leikkauksesta alkaa olla 2 kuukautta ja ensimmäisen sytostaatin olen saanut. Kovasti minuakin pelotti sekä leikkauksesta selviäminen että tuo sytostaattien aloitus; sekin että voidaanko edes aloittaa. Molemmista olen kuitenkin selvinnyt tänne asti.

Minulla on myös hoitoalan ammatti, olen esimiestehtävissä mutta sairauslomalla ainakin maaliskuun loppuun saakka. Sen verran sanon sinulle, että syövän voi saada myös terveitä elintapoja noudattava ihminen. Eläimilläkin on syöpää. Itsensä syyttely leväperäisistä elintavoista ei kannata, eikä sekään että vertaa omaa tilannettaan vielä huonotapaisempiin "terveisiin". Nämä olen luonnollisesti itse läpi käynyt mutta ahdistusta ne vain lisäävät.

Voimia sinulle! Jospa selviäisit pelkällä patin poistolla eikä kainaloissa olisi poistettavaa. Lupaan että leikkauksen jälkeen vähän helpottaa, siihen asti pysy tiukasti kaiken saamasi tuen piirissä.
Maat | 8.11.2013 klo 12:26:05