Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sädehoito ja keuhkot
Minulta poistettiin oikea rinta sekä kainalon imusolmukkeet 12/2004. Sain satsit solumyrkkyjä ja sädehoidot päälle.Olin Meri-Karinassa lounais-Suomen syöpäjärjestöjen kuntoutuksessa 9/2005, jolloin eräs mukana ollut kuntoutuja kertoi että häneltä oli röntgen kuvien mukaan "kadonnut" osa keuhkojen yläosaa. En sen enempää jälkeen päin ajatellut asiaa. Jouduin menemään lääkäriin 2007 pitkittyneen yskän takia. Rohinaa kuului keuhkoista ja puhalsin PEF:iin jotain 60% normaalista. Hoidoksi antibioottia ja Buventolia,jatkossa spirometriaan (en ole vieläkään käynyt) ja keuhkokuvauksiin. Lääkärin mukaan keuhkokuvissa oli jotain epämääräistä, toisen keuhkon yläosa on "pimeä", ja määräsi uudelleen röntgeniin. Toisen röntgenkuvauksen jälkeen hän kertoi minulla olevan "ehkä" jotain kalkkeutumaa keuhkossa.Olen erittäin ulkoileva ihminen,liikun useita tunteja luonnossa ja pidän itseäni hyväkuntoisena. Nyt olen potenut jotain oikukasta "flunssaa" (oma tulkinta) jo neljättä viikkoa:joka toinen päivä on veto pois, ihme yskän kähinä ja hengenahdistus, ja joka toinen päivä olen täysissä voimissani. Tänään oli hyvä päivä ja tein 5 tunnin reissun järvelle kamera kaulassa.
Olen jälleen menossa keuhkokuvaan ja tällä kertaa otan varman selvyyden sädehoitojen jälkivaikutuksista.
En ymmärrettävästikään pidä erityisemmin lääkäri- tai sairaalakäynneistä tutkimuksineen (eilen kävin vuositarkastuksessa Meilahden syöpäklinikalla) mutta jos sädehoitojen haitat ovat sitä miltä nyt tuntuu niin miksi hoitohenkilöstö vaikenee eikä anna oikeita vastauksia. Jää vähän orpo olo.
- Sädehoito ja keuhkotkevätmieli
- Re: Sädehoito ja keuhkotlo
- Re: Sädehoito ja keuhkotKristitty Lilja
- Re: Sädehoito ja keuhkotkevätmieli
- Re: Sädehoito ja keuhkotKristitty Lilja
- Re: Sädehoito ja keuhkotKarhutar
- Re: Sädehoito ja keuhkotKarhutar
- HomettaKristitty Lilja
- Re: Homettakevätmieli