Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sädehoito ja keuhkot

Jos joku etukäteen sanoisi, kuinka paljon "tuunattavaa" näiden hoitojen jäljiltä voi jäädä, saattaisi joku jopa kieltäytyä näistä ns. "parantavista" hoidoista. Mutta minkäs teet, kun valittavana on elämä tai kuolema, ja jäähän elämisestä muutenkin jälkiä elimistöön, halusimmepa tai emme.

Minä kävin muuten spirometriassa myös heti kohta hoitojen jälkeen viime keväänä, en sen takia että olisin pelännyt sädehoitovaurioita, vaan sen takia, että minua oli jo vuosikaudet piinannut keväisin yhä paheneva allerginen yskä. Ajattelin, että hoidot olisivat jotenkin näkyneet kapasiteetissani, mutta tulokset olivat normaalia toimistotyöläisen tasoa.

Joten siinä mielessä olen jatkanut kuntoiluani hyvillä mielin, tietoisena siitä että parantamisen varaakin on. Uskon, että tämä sama halu motivoi sinuakin, Kevätmieli, eteenpäin. Paljon olen kuullut että näitä hoitojen myöhäishaittoja (sydämen ja keuhkojen vajaatoimintaa) ilmenee vasta vuosien kuluttua hoitojen jälkeen, mutta toistaiseksi kaikki on ollut näiltä osin hyvin.

T. Karhutar
Karhutar | 20.3.2009 klo 11:39:18