Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: laskimoportti

Olen myös "toisella kierroksella" ja hoitojen lopusta ei ole mitään tietoa. Kesällä minullekin hoitajat alkoivat vihjailemaan portista , mutta minusta se kuullosti tosi lopulliselta, masentavalta ja pelottavalta. Ikäänkuin olisi antanut tälle taudille henkisesti yliotteen... ihan hullua, kun kyse on kuitenkin minun parhaasta mahdollisesta hoidosta ! No, suonet oli kerta kerralta yhteistyöhaluttomampia ja portti laitettiin syksyllä. Paikallispuudutuksessa päiväkirurgisella, helppo operaatio siis.

Minulla se tuli aika alas rintakehälle ja upposi täysin oikean rinnan yläpuolella olevaan pehmeään kohtaan (mistä rinnan pehmeät kudokset alkavat). Vain n. 3 cm kaareva arpi on näkyvissä, eikä kotelo pullota yhtään, vaikka olenkin tosi hoikka (= luiseva). Tiputusten laitto on ollut kivutonta ja vaivatonta ja molemmat kädet ovat vapaana muihin askareisiin hoidon aikana. Ainoastaan kuulema samana päivänä ei saa mennä saunaan, vaan antaa laastarilapun olla siinä 1 vrk.

Eli omam kokemukseni puolesta voin suositella !
Anushka | 17.12.2007 klo 09:40:23