Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Terveisiä leikkurista, kotona ollaan

Hei,

Ihanaa kun olette kirjoitelleet niin paljon poissaollessani, on taas mukavaa luettavaa, kun ei oikeen pariinpäivää mitään jaksa tehdä.

Tulin eilen kotiin sairaalasta, kun maanantaina oli se toinen leikkaus, missä sitten tyhjennettiin koko kainalo. Kirurgi jotuikin askartelemaan oikeen kunnolla. Leikkaus oli suunniteltu kestoltaan noin 1,5h, mutta kestikin meilkein 3h. johtui kuulemma siitä, että 3 viikkoa aiemman tehdystä vartia (6kpl) poistostan jäljiltä oli kudokset ennättäneet arpeutua "kovaksi". Sen arpeutuneet kudoksen poistamiseen sitten oli kulunut aikaa, kun siellä välissä verisuonia, hermoja jne...onneksi kaikki edelleen ehjänä.

Tällä kertaa muistin pyytää paperini luettavaksi ja ennätin lukeakkin ne läpi, ennen kuin se leikkaava kirgu tuli käymään siten ymmärsinkin kysyä häneltä kaikennäköistä, että mitä mikäkin tarjoittaa... nyt luulen olevani itsekkin vähän paremmin kärryillä omasta syövästäni.

Nyt sitten ei auta taas kuin odottaa, että patologi syynää kaiken sen mitä minun kainalosta löytyy. Lähimmästä vartiastahan silloin viimeksi löytyi mikro metastaasi (vain 0,7mm). Josko sitä uskaltaisi toivoa, ettei kainalosta enää muuta löytyisi.

Nyt myös odottolen sitten kutsua sinne syöpäklinikalle HYKS:iin, eli Meilahteen matkalla....Jotenkin varmaan selkiytyy sitten asiat, kun saa jonkinlaista hoitosuunnitelmaa. Sädetys nyt minulle on joka tapauksessa tulossa kun rinta leikattu säästävästi, niin silloin sädetys ymmärtääkseni automaattinen. Minulla myös molemmat hormoonit positiivisia ja viitteitä mahdollisesta HER2 positiivisuudesta on mutta sen tulosta ei ole vielä saatu.

Ihanaa olla kotona, en osannut taaskaan nukkua siellä sairaalassa ja nukahtamislääkkeitäkään eivät voineet antaa, kun elimistössä kuulemma vielä leikkauksen jäljiltä olis sitä nukutusainetta.

Terveisin
MeriTuuli
MeriTuuli | 25.4.2007 klo 10:37:48