Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: TAXOTERE

hei tasse,

lihaskipua ja lihasheikkoutta on tutkittu neurologialla. Tehty ENMG (normaalirajoissa, pientä epäilyä vähäisestä myopaattistyyppisestä toiminnasta), otettu lihasbiopsia (normaali), yläraajojen aerobinen rasitus testi (normaali), verikokeet normaalit. Väsymyksen takia syöpälääkäri teetti vielä pään MRI:n (normaali). Rasitushengenahdistuksen takia katsottiin embolia CT, sydämen UÄ (normaali). Rasitusekg normaali, paitsi että rasituksen jälkeinen syke turhan nopea. Keuhkofunktiot normaalit. Hankalien oireiden takia olen ollut sairaslomalla syksystä asti. Välillä vointi tuntuu kohentuvan, mutta sitten löydään kuin moukarilla takaisin. Heti huomaa jos rasittaa itseään liikaa.

Olen aiemmin harrastanut liikuntaa paljon: hiihtänyt, pyöräillyt töihin talvipakkasessakin, kävellyt pitkiä matkoja luontopoluilla. Nyt lihakset kipeytyvät hiihtämisestä, pyöräilystä, uimisesta ym raskaammasta. Kävellessä aiempaa vauhtia (ei mitenkään nopeasti) saattaa henkeä alkaa ahdistamaan. Välillä vanhuksetkin kävelee ohi. Olen 37 v.

Oma syöpälääkäri ei suostu hyväksymään oireitani sytostaateista johtuvaksi. Koskaan aiemmin hän ei ole tavannut oireita näin hankalina ja pitkäkestoisina. (Tämän takia kuntoutustukihakemukseni hylättiin. Olen valittanut päätöksestä. Onneksi saan rahaa työttömyyskassasta, vajaakuntoinen työnhakija. Mielummin olisin töissä terveenä. Sairastelujen takia määräaikaista työsuhdetta ei enää jatkettu.)

Hei tasse, saitko Herceptin hoidon?

minmaijalle onnea hoitoihin.
tähtisumu | 7.5.2008 klo 11:49:57