Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Olo kuin 100-vuotiaalla ?
Hei kaikki,Olen 53v, triplanegatiivinen gradus 3 "rintasyöpäläinen", leikattu marraskuussa-13, osapoisto, kainalo puhdas, ja sytostaatit alkaneet 18.12 (samaa kuin muillakin, Taxotere ja CEF).
Olin onnekas, menin mammografiaan sattumalta, ilman oireita ja hetihän se sieltä löytyi, saman tien koepalat,painajainen alkoi siis jo lokakuussa 2013.
Sen jälkeen menty vaiheissa; ensin marraskuussa leikkaus, jännitys mitä sieltä löytyy, helpotus; osapoisto ja kainalo puhdas, sitten huonot uutiset; syöpäkudos pieni (1.3cm) mutta aggressiivinen ja kaikki hoidot edessä. Samaan aikaan, kun sain em. diagnoosin, äitini kuoli yllättäin. Oli joulu ihan ovella, ensimmäinen hoito juuri ennen joulua, hautajaiset heti pyhien jälkeen ja kaikkea mahdollista.
Tuntui että tämä on jo oikeasti liikaa. Selvisin kuin selvisinkin joulun ja hautajaisten yli, suru iski kunnolla vasta hautajaisissa ja on edelleen läsnä. En vaan pystynyt käsitteelemään montaa asiaa kerralla.
Sitten lähti tukka, kuulostaa kait vähäpätöiseltä, kaikkeen muuhun verrattuna, mutta sekin iski kyllä aika lujasti. Kaikki muut asiat, kaikki kokeet, leikkaus, patologin lausuntojen odottaminen, ensimmäinen hoito jne jne.. tukan lähtö oli mielestäni samalla tavalla yksi, ns. virstanpylväs tässä "projektissa".
Aivan kuten syöpähoitajat sanoivatkin, askel kerrallaan. Olen turhamainen. Inhoan peruukkia. Ei pysy paikallaan. Aina kuuma muutenkin.. (vaihdevuodet alkaneet..)Ihan järkyttävän näköinen ilman peruukkia, ei voi katsoa peiliin..mutta, siihenkin tottuu näemmä, kun on pakko ja tämä lohdtuksen sanaksi teille, joilla sama edessä.
Mitä tulee nykytilaan niin kolme x Taxotere takana ja runsaan viikon kuluttua ensimmäinen CEF.
Tämä ensimmäinen myrkky oli kyllä aika jytyä. Suu; nielu ja kieli tosi kipeänä ensimmäisestä "myrkytyksestä" lähtien. Alaselkä romuna ainakin viikon hoidosta. Vatsa tosi turvoksissa, nestettä sormissa, kasvoissa , silmät vuotaa vettä, nenän limakalvot kiristää. Kivuista suu ja selkä pahimmat. Silmien vuotaminen tosi epämiellyttävää, aina sairaan ja väsyneen näköinen.
Mutta, ehkä yksi hankalimmista on se että olo on kuin 100-vuotiaalla (oletan..) Aivot ei toimi, puuroinen olo, ajatus hidas, unohtaa nimiä, liikkeet kuin satavuotiaalla, kumartuminen hankalaa, kengännauhojen solmiminen ponnistus, tavarat tippuu käsistä (kömpelö, mieluiten vaan istuisi kiikkustuolissa). Nämä em mainitut oireet nyt pahimmat, kolmannen doxen jälkeen.
Pelottaa että jos jää tällaiseksi... vaan ei kuulemma pitäisi, ohimenevää pitäisi olla. Onko muilla näin hankalia ns. puuromaisia oloja ?
Myös tulevat CEF hoidot mietityttävät. Veriarvot olleet onneksi toistaiseksi ihan ok, ihmetyttää että valkosolut jopa yli rajojen, ihan villiintyneet lisääntymään, kuinkahan se on mahdollista... tietääkö kukaan ?
Hyvänä asiana minusta se että kaikki hoito, kaikki mitä käynyt läpi, Kaikki lääkärit ja hoitajat, joita tavannut, ei yhtä valittamisen sanaa. On hoidettu ja kohdeltu tosi hyvin ja asiantuntemuksella ja luotan HUS osaamiseen täysin.
Hyvää myös se että on joutunut pakosta pysähtymään, luopumaan ja aikaa miettiä asioita.... Työ, niin tärkeä minulle, siitäkin luopuminen oli todella vaikeaa, mutta oli pakko antaa periksi...suurempien voimien edessä.
Ja, itseasiassa ihan hyvä, maailma näköjään rulllaa ihan entisellään ilman minun "merkittävää panostanikin " ..
Olen miettinyt paljon asioita. Nyt oikeastaan ihan pelottaa tietty se työhön meno, joka kuitenkin edessä... sairasloma lopuu 2 viikkoa viimesein hoidon jälkeen.
Tässä minun tarina, so far. Toivottavasti jaksoitte lukea loppuun pitkästymättä..ja jos ette, niin ei sekään haittaa...:D Tämä on hyvä ja asiallinen foorumi ja olen oppinut täältä paljon.
CEF, "hiukset ja töihin paluu", satavuotiaan olo jne, jos jollakulla komenttia niin ihan kiva.
- Olo kuin 100-vuotiaalla ?Kristensen
- Re: Olo kuin 100-vuotiaalla ?Blackswan69
- Re: Olo kuin 100-vuotiaalla ?Kristensen
- Re: Olo kuin 100-vuotiaalla ?Liila-Roosa
- Re: Olo kuin 100-vuotiaalla ?Kaisamaria