Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Iso syöpäkasvain rinnassa

Hei, minut leikattiin samoihin aikoihin kanssasi (säästävä leikkaus). Piti olla alkuvaiheessa oleva 'olematon' muutos. Kuitenkin löytyi 15mm kasvain jonka ympäristössä esiastetta ja joudun ensi viikon tiistaina uuteen leikkaukseen, jossa poistetaan koko rinta. Lisäksi meillä sukurasite, geenitestejä odotellaan. Jos postitiivinen vastaus tulee, on edessä munasarjojen ja -torvien poistoleikkaus. Lisäksi pitäisi miettiä toisen rinnan kohtaloa. Jotkut geeniä kantavathan leikkauttavat toisenkin rinnan pois. Minulla ikää on 41v.

Mielialat on todella yhtä vuoristorataa ja tänään kun sain kuulla uudesta leikkauksesta, ahdistus otti niin koville että jouduin turvautumaan mietoihin rauhoittaviin. Onneksi olin ensimmäisen leikkauksen yhteydessä pyytänyt mahdollisuutta jutella psykologin kanssa ja tänään juuri sattui olemaan ensimmäinen aika sinne. Itkusta ei ollut tulla loppua, mutta kotiin palattuani puolet ahdistuksesta oli tiessään. Tämä psyko lupasi tulla sairaalaan tuekseni leikkauspäivän aamuna, olin aivan ymmällä että voiko tällaista tukea saada oikeasti julkiselta puolelta!

Kaikkea hyvää ja voimia sinulle!
Katjuliini | 7.6.2012 klo 20:39:09