Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: säästävä leikkaus ja terveen rinnan pienennys
Minulle tehtiin osapoisto ja samalla toisen rinnan pienennys, pyysin leikkaavalta kirurgilta korjausleikkauksen samalla kertaa. Etukäteen ei voi tietää, että tehdäänkö se korjaava leikkaus vai ei, vasta leikkauspöydällä nähdään tilanne, itselleni tehtiin se vartijaimusolmuke tutkimus, jonka jälkeen lääkäri sanoi, että jos vartijassa ei syöpää, niin korjausleikkaus toiseen rintaan tehdään samalla, minulla oli yhteys yhteen vartijaan, joka osoittautui puhtaaksi.Kainalosta kainaloon karkeasti sanottuna olin auki, rintojon välissä vain pieni kaistale leikkaamatonta aluetta, sitten jännitin patologin tuloksia, sillä tietty marginaali pitää täyttyä kasvainta poistettaessa, siis tervettä kudosta pitää olla tarpeeksi kasvaimen ympärillä pois leikattaessa.
Onneksi ei tarvittu uusinta leikkausta, jos olisi, niin silloin olisi lähtenyt koko rinta ja tietty toisen rinnan korjaus olisi ollut turha, mutta minun kohdallani oli onni matkassa.
- Re: säästävä leikkaus ja terveen rinnan pienennysPikis