Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Jälleen uusi tulokas..

HEI! Voimia sinulle. Itselläni ei ole syöpää (onneksi), mutta minulta "löydettiin" kesän alussa brca2-mutaatiogeeni, jolloin riski munasarja- ja etenkin rinsyöpään sairastuminen on korkeampi kuin "normaalisti." Olen menossa syksyllä rintojen kokopoistoon. Itselläni on 3 alle 4-vuotiasta lasta ja heidän kannaltaan, on mieli ollut maassa. Leikkauksen jälkeen olen arkipäivän pyörityksestä jonkin aikaa pois pelistä. Minua pelottaa... miten henkisesti selviän leikkauksesta ja miten se vaikuttaa lapsiin, koska he kuitenkin vaistoavat, että jotain kummallista on nyt. Toiseksi minua pelottaa, kuinka moni heistä on mahdollisesti perinnyt tämän mutaatiogeenin, olen surullinen heidän puolestaan.
Näillä sivustoilla käydessäni olen ihmetellyt, kuinka te kaikki jaksatte? Ja tulee tunne, että omat huolet ja murheet ovat kuitenkin aika pieniä, koska syöpää ei minulla ole. Kuitenkin huoli lapsista on niin suuri, että sydäntä oikein särkee ja tässä mielessä ymmärrän sinua täysin. Läheisten tuki on niin merkittävän suuri!
Toivotan sinulle voimia ja jaksamista hoitoihin!
brca2 | 12.7.2007 klo 13:14:19