Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tänään tuli vihdoin faktaa
Joo, niinhän se vanha kansa taisi sanoa, että kellekään ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa.no, onhan tässä raahaamista ollut, koko ikäni olen ollut suht terve, hoitanut itseäni, elänyt kokolailla terveellisesti. Että ei se aina sitä katso...ihmettelin alussa juurikin tuota kaikkien tsemppiä täälläkin foorumilla, ei silti, en itsekään ole antanut "hanskat tiskiin" ajatukselle valtaa ja uskon , että oma suhtautuminen ja tsemppi vie pitkälle, näin se vaan on.Juuri tänä aamuna mietinmiten tää menee: ensin on se alkushokki, hirveä järkytys kun kuulet olevasi sairas, ja tuo sana syöpä, se vaan on niin inhottava! Sen jälkeen mulle tuli kauhea tarve puhua ystäville ja kertoa suvulle,jakaa tämä asia, tästä tuli suoraastaan talkoot!!! Ja totta vie tässä tilanteessa ne ystävät sitten erottuu, tai sanotaanko ne pysyy vierellä. Vie sua eteenpäin, kannustaa ja auttaa.jos ei sellaisia ole, kehotan hakemaan apua "virallista"tietä, sillä ainakin minun mielestäni pahinta on ollut yksin märehtiminen, siinä alkaa kyllä sellaisetkin möröt hyppiä silmille!!!
Sitten tulee tasapainoilu asian kanssa, ei varmaan ole sellaista tunnetta, jota ei olis läpikäynyt reilun parin viikon aikana..niin se vaan , ihmismieli on kumma kapine, vaikka kuinka yrität niin asia pyörii mielessä, halusit tai et, mutta siitäkin selviää! Sitten odotat ja pelkäät tulevaa tietoa, onko hyvää vai huonoa.ja elät sen asian kanssa,seuraavaksi toimenpiteet, mitä tehdään, miten ,toipuminen, jaksaminen, paluu arkeen jne..ja sitten ei tietysti sovi unohtaa, että elät tämän asian kanssa loppuelämäsi.oli elämä ennen tautia ja taudin jälkeen, mutta se voi olla hyvä elämä, se on todella paljon itsestä kiinni, kuink aelämäsi elät, näinhän se on terveenäkin..tämä on nyt osa minua ja kanssa on mentävä eteenpäin. Sori, tuli vähän pitkä purkaus, mutta toivottavasti tämäkin antaa toivoa ja uskoa jollekin toiselle, sitä itsekin täältä sain kun olin ihan alkutaipaleella.
Kiitos teille kaikille ja tsemppiä!!!
- Re: Tänään tuli vihdoin faktaaMinnalla
- Re: Tänään tuli vihdoin faktaaLisbe
- Re: Tänään tuli vihdoin faktaamiksi minä