Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leukemia

Ystävänpäivätervehdys teille kaikille:)

Sonjan viesti kuulosti niin kovin tutulta. Omaisille on vaikea puhua, kun he käyvät läpi tätä samaa surua ja ovat kovin voimattomia tilanteessa, jossa koko perheen entinen elämä on romahtanut.

Sitten ovat nämä muiden ihmisten neuvot, jotka voivat olla kyllä tosi hölmöjä: tee jotain kivaa ja koita nauttia kotona olosta!!! Eihän sairasloma todellakaan ole mitään vuorotteluvapaata. Yritän kyllä siirtää ohjeet toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ja ajatella, että asianomainen henkilö ei ole välinpitämätön vain ymmärtämätön.

Vertaistukea ei korvaa mikään. Olen kuitenkin yrittänyt ylläpitää yhä yhteyksiä terveisiin ystäviin sekä työtovereihin ja olen kyllä saanut myös aivan ihanasti kokea lämpöä ja välittämistä. Silti ei kukaan heistä pysty täysin ymmärtämään kaikkea, mitä olen joutunut kokemaan. Minulla on levinnyt rintasyöpä ja hoidot kesken, mutta yritän uskoa palaavani vielä työhöni. Jos se onnistuu, tavalla tai toisella minun on sopeuduttava ulkopuoliseen maailmaan ja siksi yritän ylläpitää siltoja entiseen elämääni.

Onko teillä kellään kokemuksia erilaisista sopeutumisvalmennuskursseista?

Voimia ja lämpimiä ajatuksia.
Asparagus
asparagus | 14.2.2007 klo 17:50:59