Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: RINTAPROTEESIT

Hei!
Minulla on aika tuore kokemus rintaproteesin ja liivien hankinnasta Jyväskylässä. Sain muistaakseni maksusitoumuksen jo leikkauksen jälkeen sairaalasta. Sen kanssa menin sitten, kun leikkaushaava oli tarpeeksi parantunut, syöpäyhdistyksen toimistoon ja sain heti mukaani sekä proteesin että liivit. Ei tarvinnut soitella mihinkään eikä mitään tullut postissa. Lisäliivit on sitten hankittava itse erikoisliikkeistä, joita täälläkin on ainakin yksi, ehkä useampiakin tai sitten nettikaupoista tilaamalla, jos uskaltaa sovittamatta tilata. Liimautuvista en tiedä mitään, mutta en ainakaan ainoaksi uskaltaisi hankkia. Toistaiseksi olen melko tyytyväinen tavalliseen proteesiin, mutta seuraan kyllä kehitystä ja mietin myös korjausleikkausta ym. mahdollisuuksia. Onhan se hienoa, että kehitys kehittyy näissäkin asioissa ja mahdollisimman moni löytää mieleisensä vaihtoehdon. Tällä hetkellä, kun toivun toisesta taxo-tiputuksestani, tuntuu tärkeimmältä vain parantua ja selviytyä taas muutama seuraava päivä ilman pahempia oireita.

P.s Keski-Suomen Syöpäyhdistyksessä sai proteesin sovituksessa ja muutenkin ensikäynnillä hyvää, ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Se oli parhaita kokemuksiani koko tämän ruljanssin aikana. Mukavasti on sujunut myös Sädesairaalassa hoitajien ja lääkärin kanssa. Tunnen olevani täällä hyvässä hoidossa!

Hyvää seuraavaa viikkoa kaikille kohtalotovereille! Jaksetaan taas yhdessä!
t. Sipriina
Sipriina | 12.8.2007 klo 20:59:16