Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Mitä tarkoittaa?

Hei Vianna!
Palaisin vielä leikkauksen jälkeiseen aikaan.
Sairaalassa olin 6 päivää, lähinnä sen vuoksi koska dreeneihin tuli vielä nestettä, varmaankin, kun poistettu rintani oli suurikokoinen. Hakasia oli leikkausarvessa 41 kpl. Muussa tapauksessa olisin päässyt aikaisemmin sairaalasta kotiin.

Minulle ei aika käynyt pitkäksi sairaalassa. Sattui kivoja huonekavereita ja "täyshoito" pelasi. Hoitajat olivat tosi mukavia. Minusta ei ole milloinkaan pidetty sairaalassa näin hyvää huolta, kuin tämän leikkauksen ja sairauden yhteydessä.

Kipulääkkeitä tuli sairaalassa säännöllisesti ja olisi tuotu lisää, jos olisin halunnut. Itselleni riitti 1 Banadol 1g ja 1 Burana 600mg kolme kertaa vuorokaudessa.
Minulle ehkä suuremman kivun aiheutti ekspander, joka oli laitettu leikkauksen yhteydessä rintalihaksen alle. Uskon, että kipuja olisi ollut vähemmän pelkän rinnanpoiston takia.

Kipulääkityksen ollessa kohdallaan sitä tuntee itsensä "terveeksi" jo aikaisemmin, kuin oikeasti on. Yllättävän nopeasti iso haavakin rupesi paranemaan, eikä ollut mitään ongelmia.

Kipulääkitystä kannattaa jatkaa säännöllisesti kotona, niin kauan kun tarvitsee, niin elämä on leikkauksen jälkeen ihan ok.
Muuten olin aivan iloisella mielellä leikkauspäivän jälkeisestä päivästä lähtien, puoliso ihmetteli, kun tuli katsomaan.

Hyvää marraskuista viikonloppua.
Tv. Manti
manti | 22.11.2013 klo 12:06:40