Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Peruukki

Heippa hoit-su !
Ihmeen hyvin peruukkiin tottuu. Välillä tietty tuntuu liian lämpimältä, jos vaikkapa tuntitolkulla ostoskeskuksessa juoksee tai muuta vastaavaa. Itse heitän peruukin pois heti kun tulen kotiin.
Aika hyvin peruukki on päässä pysynyt - nytkin vielä, vaikka minulla on jo ihan kunnollinen, lyhyt oma tukka. Ajattelin vielä hetken pitää tekotukkaa (joka on mielestäni ihan aidon näköinen !), koska omat hiukseni ovat kiharat ja otsis kasvaa hassusti ylöspäin. Mutta heti kun otsis on tarpeeksi edustava, jätän peruukin naulaan.
Minulle hiukset ovat olleet yllättävän tärkeä asia - kun ne alkoivat tippua, tuntui melkein yhtä pahalta kuin silloin kun rinta poistettiin; hassua, en olisi uskonut itsestäni. Mutta ehkä se on myös sellainen terveyden symboli - kalju tai huivipäinen ihminen ihminen melkein automaattisesti yhdistetään riutuvaan, syöpään kuolevaan ihmiseen - näin ainakin omalla kohdallani.
Toivon sinulle paljon voimia erittäin koettelevassa tilanteessasi. Vaikka kaikki ulkoinen on vain sitä pintaa, uskon, että sillä voi olla oma pieni merkityksensä jaksamisessa ja toipumisessa. Samalla tavalla kuin mielestäni yksi kynttilä illallispöydässä on aivan turha juttu, mutta hyvä mieli siitäkin tulee, hetkeksi.
Terv Pallu
Pallu | 28.2.2013 klo 16:03:13