Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HERCEPTIN! TRASTUTSUMABI!
Hei PerrectumKyllä tämä lääke kuuluu Suomessa jo vakiintuneisiin syöpähoitoihin ja Käypä hoito -suositukseen her2-positiivisille taudeille. Tämän vuosituhannen lääkkeenä siitä vain ei tiedetä, mikä on lääkityksen optimaalisin jaksotus ja kesto. Sitä parhaillaan nyt tutkitaan, ja Suomi on mukana.
Minä olen saanut lyhyemmän kaavan eli 9 viikon hoidot - en missään tutkimusryhmässä, mutta kuitenkin ikään kuin FinnHer -pilotin jatkeena, kun sairaanhoitopiiri siinä kerran oli mukana. Välillä se askarruttaa, olisiko ollut parempi saada vuoden pituinen Herceptin-hoito, koska pieni ero tautivapaassa ja eloonjäämisennusteessa on kuitenkin olemassa alustavien tietojen mukaan.
Olen lohduttautunut sillä, että jos syöpä joskus uusisi, niin ainakin tiedän yhden täsmälääkkeen, joka toimii, sillä yli kaksi vuotta on jo mennyt ilman että syöpä olisi antanut itsestään merkkiä. Siihen voin sitten palata, jos se ajankohtaista on.
T. Karhutar
- HERCEPTIN! TRASTUTSUMABI!perrectum
- Re: HERCEPTIN! TRASTUTSUMABI!Karhutar
- Re: HERCEPTIN! TRASTUTSUMABI!pienetsanat