Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Luustokartta
Hei!Luustokarttakuvaus kesti alle puoli tuntia, maattiin selällään koneen alla joka piirsi kuvaa luustosta alkaen päästä. Kuvauksen "ahdistavin" kohta oli juuri se kun se kone oli aluksi niin lähellä kasvoja, mutta onneksi se aika nopeasti liikkui alaspäin.
Ja sen parin tunnin odotteluajan vietin muuten kaupungilla shoppailemassa, niin minua hoitaja kehoitti eli ei tarvinnut jäädä odotushuoneesen istumaan vaan hän antoi ajan, milloin tulla takaisin. Olisi voinut mennä kotiinkin odottelemaan, mutta kun asun niin kaukana syöpikselta ettei kannattanut.
Toinen kierros on nyt kestänyt viime joulukuusta eli olen saanut 5x sytostaatteja (taxotere), kuudes kerta vielä ja sitten taas kuvataan noita keuhkoja.Kolmannen kerran jälkeen keuhkometarit oli jo lupaavasti pienentyneet! Luultavasti=toivottavasti sitten siirrytään hormonihoitoon, näin on lääkärini ainakin alustavasti suunnitellut.
Ymmärrän hyvin tiedonjanosi, näitä kysymyksiä kyllä tulee eteen itse kullekin matkan varrella, kun tämän arvaamattoman taudin kanssa elää. Tällaiset palstat ovat kyllä hyviä,koska yleensä aina joku teitää jotakin asioista (hoidosta, tutkimuksista yms.)Mutta samalla huomaa, miten yksilöllisesti hoidot vaikuttavat esim. nuo sytostaatit, toiset ovat ihan "poissa pelistä" ja toiset selviävat tosi pienillä sivuvaikutuksilla, kuten minä.
Olen muuten itse huomannut, että kannattaa kirjoittaa ihan paperille kaikki mahdolliset kysymykset, kun pääsee lääkäriä tapaamaan tai on soittoaika, muuten ne siinä jännityksessä yms. tuppavat unohtumaan.
terkuin
Sirpale
- Odottaessa hoitoihinPäiväranta
- Re: Odottaessa hoitoihinannero
- LuustokarttaPäiväranta
- Re: Luustokarttasirpale
- Re: LuustokarttaPäiväranta
- Re: Luustokarttasirpale