Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: kun läheinen ei pysty antamaan mitään tukea sairastuttuasi
Jotkut hehkuttavat, miten vakava sairaus saa parisuhteen entistä läheisemmäksi. Minulle ei käynyt niin.Päinvastoin, tuntui, että ajauduimme hieman erillemme. Mieheni silmistä näki, että hän kärsi tilanteesta. En saanut häneltä sellaista tukea kuin olisin kaivannut. Hoitojen aikana hän ikään kuin pakeni kaikkeen muuhun tekemiseen, kun ehkä tärkeintä olisi ollut (näin jälkeen päin ajatellen) minun huomioimiseni. Sain tosiaan rauhassa sairastaa! Onneksi minullakin oli muutamia ystäviä, jotka jaksoivat olla henkisenä tukena. Luulen, että miehelläni ei oikein ollut taitoja kohdata sairauttani. Se oli varmasti hänellekin raskasta. Sain kyllä itse puhua sairaudesta, mutta se jäi yksipuoliseksi. Miehestäni en saanut juuri muuta irti kuin että sairastumiseni oli kurjaa.- Re: kun läheinen ei pysty antamaan mitään tukea sairastuttuasituulikki