Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Käytännön vinkkejä ruokailuun ja juomiin styto-hoidon jälkeen
Mä olen syönyt aika pitkälti samaan tapaan kuin normaalistikin, vaikka kaikki aika ajoin maistuukin sanoisinko mielenkiintoiselta, varsinkin vesi on kamalaa. Sytoviikolla kyllä janottaa enemmän, mutta mä sitten juon maitoa, mehua tai jotain mehukeittoa. Kahta litraa päivässä ei kyllä tule lähellekään, litrakin voi tehdä tiukkaa. Mutta normaalisti en juo sitäkään. Siis tarkoitan tällaista ihan vetenä juomista, kyllähän sitä kahvia ja maitoa tulee juotua. Olen aina ollut tällainen "kuivis", vaikka olen useita kertoja yrittänyt opetella juomaan vettä, niin ei. Olen huomannut, että nyt kun on kolmas taxo takana ja huomenna eka cef, niin makuaisti ei ole kokonaan itse asiassa enää edes palautunut.Ekan taxon jälkeen iski mullekin näkkärihimo, mikä ei suulle kyllä ollut oikein hyväksi, mutta päästelin menemään silti :o) Sytoviikoilla syön aamupalaksi puuroa, mutta sitten kakkos- ja kolmosviikolla maistuu aamuisin paahdettu ruisleipä ja päälle oivariinia, kinkkua ja kurkkua. Ja kahvi ruokalistalla koko ajan.
Töissä olen aamuvuoroissa pyrkinyt syömään ihan normaaliruuan, iltavuoropäivinä menee yleensä eväslinjalla.
summa summarum; kutakuinkin normaalit ruuan omituisen maun saattelemina :o)
- Re: Käytännön vinkkejä ruokailuun ja juomiin styto-hoidon jälkeenKatjusmaaret