Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Anushkalle kysymys vielä

Hei !
Kun imusolmukkeet löydettiin viime maaliskuussa aloitettiin heti ihan uutena lääkkeenä Navelbine (+ Herseptin), tiputuksena joka 3. vko. Se oli sivuvaikutuksiltaan olematon. Ihan ihmettelin, että voiko olla noin helppo ! Kävin töissäkin ym. Kesäkuussa oli lupaavia tuloksia, patit oli puoliintuneet. Muutettiin Navelbine suun kautta kotona otettaviin tabuihin, Herseptinin kävin ottamassa suoneen. Yhä helpompaa ! Vietin normaalin kesän ollen kuitenkin sairaslomalla määräaikaisen työsuhteen päätyttyä joka tapauksessa.

Syyskuussa sitten tuli lunta tupaan: patit oli kasvaneet takaisinpäin ja maksassa 1,5 cm muutos. Neulanäyte oli puhdas, mutta epäillään virheelliseksi...
Siis syton vaikutus oli loppunut. :-(
Vaihdettiin Taxotereen ( + Herseptin) ja jouluun mennessä oli taas solisseudun patit pienentyneet ja maksassa enää 7 mm. Nyt näillä mennään maaliskuulle, kunnes taas kuvataan.

Jatkosta ei ole mitään tietoa. Sairaslomaa on 31.8. asti, mutta yritän päästä tekemään osa-aikatöitä tai edes jotain. Eniten stressaa tämä kotona olo, " lomailu" jo saisi loppua! Hoidot menee jo rutiinilla, varaan kalenteriin n.5 toipumispäivää, jolloin en yritäkään tehdä mitään kotitöitä kummempaa. Pientä kuntoilua ja käsitöitä yritän harrastaa. Syön särkylääkettä ja pistätän Neulastaa. Olen yrittänyt syödä terveellisemmin.

Yksi lääkäri sanoi tylysti, että emme me pysty sinua koskaan parantamaan (!!!). Omalääkärini pehmitti sanoja muotoon, että joskus näillä on tapana kroonistua (mutta siihenkään ei vuosikausiin kuole), mutta niinkauan kuin pysytään paikallisena (soliskuopassa), on mahdollista saada kaikki pois. Mutta mulla oli siis se epäselvä maksalöydöskin, mutta niitäkin on saatu hoidoilla pois !

Olen varautunut hoitoihin nyt ainakin kesään /syksyyn asti. Tauoista ei olla puhuttu, taudin nujertamisesta vaan. Toistaiseksi ei ole mitään dramaattisia pysyviä sivuvaikutuksia, paino on ennallaan, kunto ok. Hb on kyllä alhainen ja tukka pysyy poissa.

Olen 36v, lapset 4 ja 6 v päiväkodissa. Ymmärtäväinen aviomies + muu lähipiiri on tukenani ja lakkaamatta tsemppaa minua ja patistaa olemaan kärsivällinen ! Kanarian matka on varattu maaliskuulle ;-))) (mites siellä uima-altaalla kaljuna ja rintapuolena ?!? Täytyy käyttää taas mielikuvitusta)

Tsemppiä sinulle ja äidillesi ! Mitään ei ole vielä menetetty ! Ihmeaineita nuo ovat tiedemiehet keksineet !

Anu
Anushka | 9.1.2008 klo 10:15:02