Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Korjausleikkauksesta (ja vähän muustakin) kysymyksiä

Hei edistyneemmät ja kokeneemmat kohtalotoverit,

Olen taas kortisoonihuurussa 3. Taxon jäljiltä ja siis
ylivireänä, joten haaveilen ja kyselen jo nyt mahdollisista tulevista vaiheista.

Minulta on leikattu koko oikea rinta pois. Näytän pahalta ja se on alkanut masentaan kovasti. Onkologi sanoi, että korjausta voidaan ajatella vasta vuoden kuluttua. Mutta mistä vuosi lasketaan - leikkaukseta vai hoitojen päättymisestä. Ymmärsin, että vuoden kuluttua, jos kaikki on hyvin, pääsen leikkausjonoon.

Tietäänkö kukaan, kauanko HUSin alueella jonossa odotellaan, kuukausia vai vuosia?

Onko kukaan ollut yksityisellä puolella korjausoperaatiossa ja jos on, korvaako Kela siitä mitään?

Minulla on C-kupin proteesi ja se on hankala eli painaa kuin synti. Rintaliivit kietyvät silikonlimpun alle ja painavat leikkausarpea. Limppu on litistynyt osittain kaksin kerroin eli ei ole alkuperäisessä muodossa. Olen ostanut uusia liivejä eri kaupoista konsulentin avustamana, mutta ei toimi.

Vielä muusta aiheesta lisäkysymys tietäjille: onko niin, että ollessani 53 vuotias on minun paranemisen kannalta negatiivista, että olen ER+, PR- ja HER- ? Olisiko parempi olla myös HER +, koska olen näin iäkäs? Hoitona saan 3 x TAXO (nyt lusittuna), edessä 3 x CEF ja 5 vuoden hormoonihoito, ilmeisesti Tamofen. Ihmettelenpä, että en saa sädehoitoa, vaikka olen Gradus III ja jakautumisprosentti oli 45. Luulisi, että kainalo ja solisluun alue sädetettäisiin, mutta ei säteitä ole luvassa.

Teinpä tosi monta kysymystä, toivottavasti mahdollisista vastauksista on muillekin hyötyä.

Toivon lieviä sivuhoito-oireita hoitoputkessa oleville, puhtaita tuloksia kontrollitesteissä kävijöille ja entistä somempia rintoja korjausleikkauksissa oleville!

kaali

kaali | 8.7.2008 klo 07:44:19