Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Ohi on!

Hei kanssasisaret!

Seitsemän kuukautta ja kolme päivää leikkauksesta. Hoidot (3+3 sytot ja 25+5 säteet)ovat vihdoinkin ohi. Ainakin tällä erää. On aivan kummallisen epätodellinen olo. En, ainakaan vielä tänään, uskalla luottaa siihen, että syöpä olisi selätetty.

Maanantaina lääkärin kertoi, että ensimmäinen kontrollini on syyskuussa ja sen jälkeen vuoden välein. Minulla on ollut se käsitys, että aluksi näitä kontrolleja olisi useammin, noin kolmen kuukauden välein. Toivottavasti tuo vuoden välein tarkoittaa sitä mitä luulen.

Huomisesta alkaen keskitynkin sitten näiden päälle jääneiden sivuoireiden hoitamiseen. Käyn vielä kerran polilla fysioterapeutin juttusilla jalkaongelmistani. Särky on tauotonta. Minut kuvattiin päästä varpaisiin, eikä kuvista ilmennyt mitään poikkeavaa (syövän etiäisiä tms.) Silmä- ja hammaslääkäri täytyy tilata. Kampaajaa ei sentään vielä tarvita, sillä kovasti hitaasti, mutta sitäkin varmemmin, minulle kasvaa harmaan eri sävyissä oleva tukka. Tällä hetkellä n. sentin pituinen. Ripset edelleen yksi risti peruutettu. Kulmakarvoista ei juurikaan tietoa.

Vielä ei Letrozolista ole tullut kovin kummallista lisää näihin jo olemassa oleviin sytostaatti+kortisoni vaivoihin. Suun kuivuminen jatkuu ja pikkasen ovat sormet aamusella turvoksissa ja kankeat, mutta vetryvät sitten päivän mittaan.

Oliskohan huomenna mun loppuelämäni ensimmäinen päivä?

Uppe

Uppe | 17.4.2013 klo 21:25:22