Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Rintasyöpääkö???
Hei!Olen 26-vuotias kahden lapsen äiti, vauva on nyt 4kk ja osittain imetän, koska jostain syystä alkoi n.1,5kk sitten hylkiä toista rintaani ja heti perään myös toista, yöllä syö kun unissan tarjoaa. Vauva oksentelee myös todella paljon.
Vasemmassa rinnassani on "rypälemäinen" pahkura tuolla syvällä, ei mitenkään erityisen kipeä, mutta tuntee selvästi kun tuosta sivusta kokeilee, ja myös pari muuta ihmistä on kokeillut ja huomannut sen selkeästi. On semmosen "jännän" tuntuinen, niinkuin rintalihasten kohalta kouraisisi. Lisäksi myös nännin pää on yhtäkkiä "surkastunut" ja "vetäytynyt sisään" ei ole sitä kokoaikaa, mutta ihmettelin miksi näin yhtäkkiä kävi ja on vähän surkastuneen olonen, ennen sai imetettyä suoraan mutta nyt joudun juuri tästä tissistä "vetämään" nänniä esille, kun imetän..
Kainalossani ja nivusissani on ollut patteja, ulospäin näkyviä, välillä kipeitä, välillä ei, mutta välillä häipynyt kokonaan ja taas kohta tullut uusi. Epäilin aluksi, että ovat finnejä, mutta ei niistä mitään nestettä oo tullut kun on lähtenyt pois.
Lisäksi leukani alla on ollut jo pitempään (ehkä kauimmin näistä oireista) patti, joka ei liiku ja joka on myös todella kipeä, sekin kasvanut tässä viikon aikana, tai lähinnä siihen on tullut ympärille rypälemäisesti lisää patteja. tämä ei kuitenkaan näy ylospäin pattina.
Lisäksi kehoni on niin täynnä nestettä, että ihan sama mistä painaa sormella jää valkonen jälki, naama näyttää turvonneelta, ja mitkään kengät ei mahdu enää jalkaan, vaikka raskauden aikainen turvotus kerkesi lähteä hyvin ennen kuin tämä alkoi. Myös maha pömpöttää melkeen kokoajan.
Sain viime viikolla labratulokset kilpirauhasen vajaatoimintaan (lievästi arvot matalalla, mutta nämä muut oireet tuskin liittyy siihen??), heinäkuussa leikkaus menossa sappikivileikkausarvioon, kun sellaisenkin kohtauksen tuossa vasta sain.
Olen TODELLA VÄSYNYT ja syön kyllä, muttei ole ruokahalua.. pahaolo tulee vähän väliä. tähän asti oon ollut asiasta todella rauhallinen, ja tiistaina olisikin aika lääkärille, en vain oikein jaksa uskoa, että mitään tapahtuisi minkään suhteen, kun on ollut elämän aikana vaikka ja mitä, aluksi aina saanut tapella kunnes saanut hoitoa ja aina joku sairaus onkin sitten ollut. eli en ole luulosairas!
nyt vain ei olisi voimia tapella asian suhteen yhtään, yksityiselle menen jos tkssa ei tarvittavaa hoitoa saa.
Olisin erittäin kiitollinen realistisista vastauksista! Elämän iloa onneksi löytyy, joka kantaa varmasti pitkälle jos jotain todetaan. Pahinta mitä tässä illan aikana on ehtinyt miettiä, miten lapset ja minä pärjäämme jos joutuu sairaalaan :´´(
- Rintasyöpääkö???pinkmama
- Re: Rintasyöpääkö???pinkmama
- Re: Rintasyöpääkö???carpe diem!
- Re: Rintasyöpääkö???Anskuli
- Re: Rintasyöpääkö???carpe diem!
- Re: Rintasyöpääkö???Tellme
- Re: Rintasyöpääkö???gugi53