Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: HALUAISIN TIETOA SÄDEHOIDOSTA
Hei!Kiitos vastauksista. Olen lukenut sädehoidosta tosi paljon, mutta missään ei kerrota niistä hermoratavaurioista. Toisaalta ymmärrettävää, kun ovat kuitenkin niin harvinaisia, että turha pelotella ihmisiä. Jokin aika sitten luin jostain lehtisestä naisista, joille niitä oli tullut, siinä oli kuviakin, kun lapaluutkin olivat aivan kauhean näköiset. Tiedän, että niin voi käydä, koska itsellänikin ovat lihakset tosi surkastuneet, kun hermovaurioiden takia en niitä pysty käyttämään.
Minulla ei ole erityisen herkkä iho, joten toivotaan, että se kestää palamatta.
Joku kysyi, miksi säteet, vaikka rinta on poistettu. Minulla syöpä oli pahinta eli III-luokkaa, koko 2,5 cm, jakatumisprosentti 99, hormooninegatiivinen, ja yhdestä imusolmukkeesta löytyi, joten uusieutumisriski on niin suuri, että katsoivat aiheelliseksi antaa 3 x taxot, 3 x cef:t ja vielä 25 kertaa sädehoitoa. En tiedä vaikuttiko aiemmin sairastamani kohdunkaulansyöpä hoitosuunnitelmaan mitenkään, siitä on kuitenkin jo 14 vuotta.
t. Ellinoora
- HALUAISIN TIETOA SÄDEHOIDOSTAellinoora
- Re: HALUAISIN TIETOA SÄDEHOIDOSTAellinoora
- Re: HALUAISIN TIETOA SÄDEHOIDOSTApäivänsäde
- Re: HALUAISIN TIETOA SÄDEHOIDOSTApäivänsäde
- Re: HALUAISIN TIETOA SÄDEHOIDOSTAKesätuuli