Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Toisessa taxo keskeytyi

Heippa,

minulla oli sytot viime talvena/keväänä ja tuossa tammikuun puolivälissä toinen taxotere, jossa sain allergisen reaktion. Olen siitä kirjoitellutkin tuonne rintasyöpäyhdistyksen foorumille. Samanlainen kokemus kuin Teppanalla, sain lisäkortisonia välittömästi suoneen ja myös seuraavalla kerralla eli kolmannen taxoteren yhteydessä.
Pelästyin kyllä, kun kokemus ja reaktio tuli ihan puun takaa, ekalla kerralla ei ollut mitään. Sydän jyskytti, selkää vihlaisi, posket punoitti, kurkkua kutitti ja yskitti. Oireet helpotti samantien kun tippa lyötiin kiinni. Pidettiin reilu tauko, tiputettiin kortisonia lisää ja sitten jatkettiin hyvin hitaalla temmolla. Toi tiputuskerta kesti nelisen tuntia. Seuraavalla kerralla sain edelleen Taxoterea ja heti lisäkortisonilla, siitä huolimatta tuli taas lieviä oireita.. selkää vihloi, sydän alkoi hakata jne.. tiputusnopeutta laskettiin jälleen todella hitaalle, mutta hoidot saatiin annettua.
Mun oma lääkäri oli aina tiputuspäivinäni pois sairaalasta ja CEF:n aikana vasta hän huomasi papereista, että olin allergisen reaktion saanut toisessa tiputuksessa. Joten en tiedä mihin oltaisi päädytty jos hän olisi tiedon saanut kesken taxojeni. Vaikkakin mulle kyllä vakuuteltiin että hänelle tieto kulkisi. No, ollutta ja mennyttä, mutta usein käy niin että seuraavassa tiputuksessa oireet saattavat pahentua ja siksi pelataan varman päälle ja vaihdetaan CEF:n. Joku hoitaja totesi, että joka viikko joku saa tuossa toisessa taxotere tiputuksessa tuon reaktion. Eli yleistä se kyllä on.
Kiroileva siili | 7.11.2011 klo 20:45:40