Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintasyöpä, lihassairaus, jalat puutuu

Moi! Sairastuin 2011 Ewing sarkoomaan, joka on kasvuikäisten lasten- ja nuorten luusyöpä ja löytyy vuosittain 2 Suomesta. Kasvain painoi monta kuukautta selkäydintä kunnes kuvattiin ja sitten vietiin ambulanssilla Töölöön leikattavaksi. Minulla oli tuntoraja siinä vaiheessa navan korkeudella. Sain 25 kertaa sädehoitoa rintarankaan, koska kasvainta oli myös keuhko-ontelossa ja nikamat 7-,8-, ja 9 piti katkaista, koska kasvainta oli niissäkin. Sain 10 kuukauden sytostaatit niin, että 2 viikoa ja 2 päivää sain olla kotona ja sitten 5. päivänä iskettiin sytostaatteja sairaalassa...eli sytostaatit alkoi toukokuussa 2011 ja loppui 16.3.2012. Nyt olen ollut seurannassa kohta siis puolitoista vuotta. Jalat on puutuneen oloiset olleet kokoajan, tasapaino ei ole normaali ja olen sen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Kipuja ilmestyy aina välillä. Viime syksynä niin kovat selkäkivut, että luultiin syövän uusiutuneen, mutta magneettikuvattiin ja kuvat oli puhtaat. Nyt on ollut taasen vasemmassa kädessä, olkapäässä ja lapaluussa kipuja...kävin lääkärissäkin kaksi kertaa, mutta nyt taas kivut helpottaneet hieman. Eli kyllä ne sytostaatit aiheuttaa vaikka mitä oireita vielä vuosienkin päästä. Niin ja minulla on kanssa jaloissa ajoittain sellaista voimattomuutta.
sape | 13.8.2013 klo 12:54:20