Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: uusi rintasyöpäläinen
Liityn joukkoon. Olen kyllä käynyt lukemassa viestejä, mutta vasta pari kirjoittanut itse.Leikattiin keväällä (en enää ees muista koska), osapoisto, kainalo puhdas. Ensin sanottiin, että selviän sädehoidolla ja pillerilääkityksellä. Yllätys tulikin sitten vasta hakasten poiston jälkeen, kun sairaalasta soitettiin että nyt ois aika samana päivänä lääkärille. Olin ihan h-moilasena tietenkin kun olin jo laskeskellut että ennen kesäkuuta on sädehoidot takana - ja tulikin lisäksi 6 x cef, sitten 5 x viikkoa säteitä ja pillerit. Se olikin sitten ollut ärhäkkää laatua :(
Vaikeinta oli tuo "kelkan kääntäminen" eli kun oli jo suunnitellut kesän vieton hoitojen aikataulun mukaan, niin kaikki muuttuikin taas laakista. Mutta niinhän se on, ettei täällä mikään ole varmaa. Asenteet oli muutettava tilanteen mukaiseksi ja taistelutahto päälle!
Nyt olen huomenna menossa kolmanteen sytoon, eli puolessa välissä olisi se hoito - jos Luoja suo. Heinäkuun puolessa välissä on sitten lekurilla käynti ja koordinaatio, mitä tuleman pitää.
Olo on olt suht hyvä; tukka kun rupes lähtemään niin päätin ajaa kaljuks, ettei mee viemärit tukkoon ku käy suihkussa ja muutenkin, niitä karvatuppoja oli siellä sun täällä. Peruukin heitän päähän ku lähden kylille, kotona ja omalla pihalla olen "kesätukkaisena" tai sit heitän huivin tai lippiksen pään peitoksi. Tiputuskäsi on tullut kosketusaraksi - onko kellään sellaisia oireita? Ja limakalvot kuivui, niin että hain apoteekista nenuun jotain sesamöljyä ja suusuihketta. Harmittavin sivuoire on se, että sormenpäät on alkaneet halkeilla. Ne on tosi kivuliaita ja huonoja paranemaan - vinkkejä hoitoon? Tykkäisin tuolla puutarhassa touhuta, mutta saa olla niin varovainen koko ajan ...enkä meinaa muistaa että pitäs laittaa hanskat käteen.
No, joka tapauksessa kesä on nyt täällä ja toivottavasti se lämpeneekin pian! Kyllä miekin meinaan käydä kesäteattereissa ja reissata aina hoitojen välillä jos kunto kestää. Pitääkö siihen kysyä lääkäriltä lupa? Entä uiminen järvessä/joessa/meressä, hmm...taitaa Päijänne joutua odottamaan mua ens vuoteen.
Ei muuta ku porskutetaan eteenpäin - jos itkettää, niin itketään - kun naurattaa niin nauretaan.
Ja paaaaaaaaaaaljon enkuloita teille kaikille ja tsemppiä,
lämpöisin halein
Tarutar
- uusi rintasyöpäläinenmerjaeija
- Re: uusi rintasyöpäläinenKarhutar
- Re: uusi rintasyöpäläinenilmatar
- Re: uusi rintasyöpäläinenmiksu09
- uusi rintasyöpäläinenCherry
- Re: uusi rintasyöpäläinenmiksu09
- Re: uusi rintasyöpäläinenkristina48