Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kasvain munasarjassa

Hei Blueberry,

valitettavasti en osaa vastata kysymyksiisi, mutta minua kiinnostaa mainitsemasi endometrioosi. Äidilläni oli kyseistä vaivaa ja sitä leikattiin monet kerrat (kunnes ei enää voitu leikata). En voi enää kysellä häneltä, koska hän menehtyi levinneeseen rintasyöpään 2 v sitten :((
Viimeksi gyneni sanoi, että mulla ehkä on alkavaa endometrioosia mitä seurataan. Olen ymmärtänyt että se on perinnöllistä. Jos viitsit vastata, minkälaisia sinun kipusi ovat ja pissa + ulostusongelmat?
Itselläni on kierron puolivälissä mielettömät alavatsakivut ja tuntuu kuin joku repisi munasarjoja puukolla pois. Lisäksi välillä on ummetusta (kestää n. viikon) ja sen jälkeen löysällä. Kuukautisten alettua taas järjetön kipu mikä säteilee peräsuoleen ja selkään asti, jolloin esim. seisominen tekee häijyä. Nuorempana (nyt 37) minulla ei tällaisia kipuja ole ollut. Jotenkin sitä tottuu kipuihin ja niitä on vaikea arvioida; oliko 2 viikkoa tai 1 kk sitten samanlaisia.
Minkä ikäinen itse olet?
Olisin kiitollinen vastauksestasi.
Toivon että joku vastaan sinulle ja saat hyviä tuloksia patologilta, peukkuja!
aurinkoisin syysterveisin Heisku
Heisku | 11.9.2007 klo 10:19:49