Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Väsyttääkö Femar?

Kyllä varmaan Femar, Aromasin ja muut syöpälääkkeet väsyttää.

Minun syöpävuoteni oli jo 2004, ja olen sen jälkeen ollut aina vain väsyneempi. Mietin pitkään, että olisiko se syöpä jossain KUITENKIN muhimassa.
Töistä tultuani menin aina petiin ja nukahdin siihen, joskus moneksi tunniksikin. Mitään en saanut tehtyä. Onneksi olen töissä vain ma-ke, joten loppuviikko on mennyt (hukkaan) nukkuessa pitkään.

Jostain netistä sitten luin uniapneasta, siskon ystävälläkin on tämä sairaus. Pyysin sitten työterveyslääkäriltä lähetteen tutkimuksiin. Ei hänkään tällaista minulle esittänyt, mutta onneksi on netti! Niinpä se todettiin, ja keskivaikeana vielä.
En nyt tarkoita, että sinullakin olisi, mutta ajattelin kirjoittaa, koska tämä sairaus jää varmaan monelta hoitamatta.
Varsinkin yksinasuvilla, kun ei ole puolisoa valittamassa kuorsaamisesta. Tässähän tulee hengityskatkoksia unen aikana, minullakin todettiin unitutkimuksessa 19 tunnissa. Ei todellakaan ole ihme, että väsyttää aina. Eihän uni ole koskaan kunnollista.

Nyt sitten yritän opetella tuon hengitysmaskin kanssa nukkumista, eikä se ole helppoa! Usein en vaan saa unta ja revin sen pois.
Olisi kyllä tärkeätä nukkua sen kanssa, unesta tulisi virkistävää ja voisi vaikuttaa painoonkin suotuisasti.

Apnean syitähän on muitakin kuin ylipaino, esim. rakenteelliset seikat, pieni leuka jne. Naisilla se yleistyy vaihdevuosien jälkeen.

Kyllä tässä on ikävä aikaa ennen syöpää, eipä juuri ollut lääkityksiä kuin Diurex =(
kukkamaaria | 5.4.2011 klo 23:30:00