Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Kyljen patti

Hei!

Mieltäni vaivaa ja pelottaa vasemmassa kyljessä aivan rinnan alareunassa tuntuva pieni "herne".

Kävin ultrassa juuri ennen joulua ja vasemmasta rinnasta löytyi 4 kystaa ja yksi oli sen verran iso että ultralääkäri kysyi tyhjennetäänkö ja minä sanoin että antaa olla, jos ne kerran herkästi tulevat kuulemma takaisin. Olisiko pitänyt tyhjentää?

Rinnat oli muuten ok paitsi tässä vasemmassa ne kystat.
Ultrattiin myös tämä rinnan reunamalla sijaitseva "herne" ja lääkäri arveli sen olevan rasvapatti. Sen mitä näin maallikon silmin ehdin siitä kuvaruudulla nähdä, niin se näytti sellaiselta vaalealta pallukalta.

Mieltäni jäi kuitenkin vaivaamaan kun lääkäri sanoi ettei kuitenkaan laita siitä mitään lausuntoon eikä siitä myöskään otettu ultrakuvaa niin kuin kystista. Totesi vain että kun tämä ultraus ei ole mikään läpivalaisulaite. (???)

Harmittaa kun en älynnyt siinä kysyä mitään että pitääkö sitä tutkia tarkemmin ja ottaa jotain näytteitä tms. mutta kun se vastaanotolla olo on aina vähän sellaista hässäkkää ja jännittää ja muuta...

Mutta luulisi että lääkäri (radiologian erik.l) olisi laittanut minut jatkotutkimuksiin jos olisi pitänyt vakavana?
Kävin yksityisellä lääkäriasemalla ja lausunnon hain itse. Ei ollut mitään mainintaa tästä "rasvapallukasta".

Mitä mieltä olette, pitäisikö taas mennä lääkäriin ja vaatia jatkotutkimuksia?

anette | 12.1.2008 klo 23:50:37