Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: melanooman pelko

Terve.

Minulta poistettiin n. 3 vuotta sitten luomi selästä, joka osottautui myös melanoomaksi. Ihoa poistettiin vähän laajemmalta alueelta sekä molemmista kainaloista tarkastettiin imusolmukkeet. Toisesta kainalosta löytyi yksi noin 1 mm suuruinen mikrometastaasi, joka poistettiin samassa yhteydessä. Sain saman kainalon alueelle vielä 10 kertaa sädehoitoa.
Kontrollit pyörähtivät käyntiin, ensin 3 kk ja nyt 4 - 5 kk välein. Muutama luomi on poistettu "varmuuden" vuoksi kontrollikäyntien yhteydessä, mutta niistä ei ole löytynyt mitään.
Omasta alkushokista toivuttuani olen jatkanut elämääni niin kuin ennnenkin, tai ei aivan. Elämästäni on tullut rikkaampaa, arvot ovat syventyneet,olen lähempänä tätä hetkeä, eikä pikkumurheet enää saa päivää pilalle. Kieltäydyin käyttämästä myös "kiire" sanaa. Se on alkanut pikku hiljaa tepsiä. Joskus on vähemmän töitä, joskus enemmän, mutta ei koskaan kiire. Tähänastisen elämäni kolme tärkeintä vuotta ovat takanani, ja toivon mukaan vielä monta upeaa vuotta edessä. Tärkeintä on kuitenkin oppia elämään tässä hetkessä.
Lähdin myös mukaan vertaistukitoimintaan, ja toivon omalta osaltani voivani olla auttamassa ja tukemassa muita saman tilanteen läpikäymisessä.

Pirteätä kevättä ja tsemppiä, pidetään lippu korkealla, kaikesta huolimatta.

-Leevi-

Leevi | 20.4.2009 klo 21:43:48