Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: melanooman pelko

Hei Candy!

Minulla todettiin viime syksynä melanooma, joka oli juurikin nodulaarinen. Kasvain oli hyvin paksu, ja kuten olet netistä varmasti huomannut, mitä paksumpi, sitä pahempi. Oma mötikkäni oli myös ollut käsivarressa jo aika pitkään - se kun ei muistuttanut millään tavalla netistä löytämiäni kuvia, se nimittäin oli amelanoottinen eli väritön. Mutta kun totuus sitten selvisi, olin hajota. Suunnittelin jo hautajaiseni ja istutin pihalle kukkasipuleita perheen iloksi "sitten kun olen kuollut." Lääkärikin oli sitä mieltä, että tuskinpa se on paikalliseksi jäänyt.
Mutta! Todennäköisyydet eivät ole mitään muuta kuin tilastotietoja: minulla ei ollut missään muualla mitään. Ei imusolmukkeissa, ei ympäröivässä kudoksessa. Nyt olen käynyt ensimmäisessä seurannassa, ja kaikki on yhä ok.

Eli vaikka luomesi olisikin melanoomaa, voit silti selvitä vähällä. Vaikka nyt pelottaa ja jännittää, yritä pitää yllä positiivista mieltä.

Pidän täällä peukkuja ja toivon, että kyseessä olisi kuitenkin ihan vaan tavallinen luomi. :) Ilmoittelethan sitten, mikä oli tulos?

(Ja jos tuloksia ei ala tulla sovitussa ajassa, ole itse aktiivinen ja soita perään.)
marih | 28.3.2009 klo 19:33:18