Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

tuon syövän etenemisestä vielä hiukan...

Mulla tosiaan tuli tuossa vajaa viikko sitten puristamalla eritettä oikeasta nännistä, oli sellaista harmahtavaa ja tahmeaa. Sitä tuli hyvin vähän, ei valumalla tms ja parin pvän kuluttua huomasin, että toisestakin irtoo samaa tavaraa puristamalla. Varasin ajan kuitenkin lääkäriin, koska ajattelin, että ne on hyvä tutkia ja samalla katsottiin polvet, jotka on useita kertoja leikelty, kun jalat ovat särkeneet pari kuukautta nyt jo päivittäin.. Jollakin tapaa lantiosta asti särkee.

Kävin sitten perjantaina lähetteellä röntgenissä polvieni kanssa ja ennen sitä menin tissikuvaukseen siinä luulossa, että tulee pelkkä mammo. Lääkäri sanoi, että ultra yleensä riittää mun ikäisillä naisilla ja ottikin sen. vasen rinta oli ihan jees, oikeaan päästyään hidasteli jonkun verran, kun huomasi kaksi selkeää kystaa, mutta pysähtyi oikean yläneljänneksen kohdalle viideksi minuutiksi ja sain siinä vaiheessa jo slaagin, kun tajusin, et siellä ei oo kaikki ihan normaalisti. Siitä mä menin suoraan mammografiaan ja kun tulin kuvauksesta oli lääkärillä neulat valmiina ja puudutettiin ja otettiin paksuneulanäyte. Rinnassa havaittu kasvain oli 3mm läpimitaltaan, eli hyvin pieni, mutta tietysti pelkäsin ihan kamalasti. Tulokset tulevat viikon kuluttua maanantaina.

Tuon tarinan taisin jo tuonne kirjoittaa, mutta....

Tällä hetkellä mua ei niinkään pelota se rinnasta löytynyt pieni patti (koska on niin pieni), vaan kaikki muut oireet mitä mulla on ollut, eli kuukausi sitten osastolla viisi päivää, kun kuume nousi korkealle ja crp 154 hiljalleen laskien. Alakroppa ollut tosi kipea (tietty pelkään, et ois levinnyt luihin) ja oikeassa kainalossa hiukan turvotusta, vaikkei selviä patteja tunnukaan. Toivoisin niin, että mulla oli muuten vaan joku tulehdus ja että alakroppa oireilee nivelien vuoksi ja ett kainalossa turvonnut kohta ois lihas, mutta mielikuvitus antaa vallan ja tässä vaiheessa olenkin miettinyt, että jos oireet liittyvät siihen rinnan pattiin, olis mulla se jo pitkällä ollessaan pahanlaatuinen. Lisäksi kesällä alkoi voimakkaasti kutiseva ihottuma oikeasta kainalosta, jonka jälkeen se oli vasemmassakin. Tällä hetkellä tilanne sen suhteen rauhallinen. Miten ihmeessä saisin myös oloni rauhalliseksi?
jodiel | 14.9.2008 klo 11:20:52