Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Rintasyöpäkö?
Hei.Ikää 40-vuotta. Olin saanut iskun rintaani, siinä tuntui kipeä kyhmy. Menin lääkäriin, sain lähetteen mammografiaan.
Perjantaina oli aika. Rinnassa on "joku muutos, ei tietoa mitä se on". Tehtiin ultraäänitutkimus ja kyhmystä otettiin 4 koepalaa, kaiketi paksuneulanäytteet. Sitten kerrottiin, että lähete rintakirurgille on tehty, ja vasta siellä kerrotaan näytteiden tulokset. Kirurgian osastolle aika olisi hyvä saada kuulemma 3 viikon sisään. Toki rauhoittelivat että tämä voi olla ihan hyvänlaatuinen. "Hyvänlaatuisiakin kasvaimia poistetaan", kertoivat. Mukavia ihmisiä.
Millaisia kokemuksia teillä on koepalojen ottamisen jälkeisestä ajasta? Minulla kyhmy tuntuu turvonneelta, suurenneelta (~5cm), rinta on ollut entistä kipeämpi ja kainalossakin kihelmöi. Liekö sitten luulosairautta.
Onko niin, että ultrasta/röntgenkuvista nähtävissä todennäköinen syöpämuutos ja potilas lähetetään kirurgille? Näytteistä sitten määritellään onko se hyvän- vai pahanlaatuinen & jatkotoimenpiteet. Vai tehdäänkö lähete kirurgille aina kun rinnasta löytyy jotain?
En suhtautunut asiaan kovin vakavasti mennessäni röntgenosastolle, mutta kädet vapisten tulin sieltä pois. Nyt vain odotellaan ja tutustutaan aiheeseen. Mitä enemmän lukee sitä huolestuneemmaksi tulee. Yritän pitää järkeni kasassa, mutta töihin keskittyminen on vaikeaa. Tiedon saaminen olisi arvokasta.
- Rintasyöpäkö?lyyti
- Re: Rintasyöpäkö?lyyti
- Re: Rintasyöpäkö?hiutale
- Re: Rintasyöpäkö?lyyti