Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Vastauksia odottelen, melanoomako?

Kävin kolmisen viikkoa sitten näyttämässä luomiani ihotautilääkärille. Hän totesi minun olevan ns. runsasluominen ja riski sairastua melanoomaan on moninkertainen muuhun väestöön verrattuna. Varoitteli kovasti auringon vaaroista. Tutkittuaan luomeni, hän ilmoitti, että neljästä luomesta on heti pikimmiten hankkiuduttava eroon. Varsinkin yksi niistä on epäilyttävän näköinen; osa luomesta oli tummanruskea, jonka ympärillä vaaleampi kirjava polveileva alue, halkaisijaltaan n. 1 cm.

Varasin ajan terveyskeskukseen omalääkärille, joka poisti luomet viime tiistaina tasan viikko sitten. Nyt odottelen peloissani patologin vastauksia.

Olen ollut koko tämän viikon sairaana. Sain maanantaina kuurin poskiontelotulehdukseen. Pientä lämpöä on pitänyt koko ajan. Muutenkin minulla on hyvin usein sairauden tunnetta ja lämpöilyä. Usein siihen ei liity mitään flunssan oireita. Liittyyköhän melanoomaan lämpöily? Olen kuullut, että joidenkin syöpien oireita on myöskin pieni kuume.

Maanantaina on lähtö Kreikkaan. Toisaalta toivon, että "tuomioni" tulisi vasta kotiin palattuani, että reissu ei menisi pilalle...
Sihteeri-65 | 13.6.2007 klo 12:21:12