Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

pelko ja ahdistus vaihtelevat..

Olen 33-v nainen, joka havaitsi rinnassaan patin. Odottelin hetkisen, että se häviäisi, mutta koska patti ei tehnyt merkkiäkään häviämisestä, menin gynekologin kautta mammografiaan, jossa suositeltiin karkeaneulabiopsiaa. Ultran mukaan patti oli kysta, jossa oli "vääränlaiset" reunat. Itsellä ei ollut varaa ottaa biopsiaa yksityisellä sektorilla, päätin pyytää muuta kautta ohutneulabiopsiaa; sen tulos oli normaali. Halusin tarkennusta kuitenkin asiaan ja pääsin keskussairaalaan karkeaneulabiopsiaan. Vastaus piti tulla jo reilu viikko sitten, mutta siitä onkin tehty lisävärjäyksiä ja selvityksi.. Alustavassa vastauksessa puhuttiin aggressiivisesta neoplasma malignumista,mutta mitään muuta en tiedä. Kun lääkäriltä kysyn, he käskevät laittaa jäitä hattuun tai ottamaan asian kerrallaan.
On kamala huoli ja tuska omasta selviämisestä; mulla ei ole mitään toivoa tai uskoa paremmasta, kun en tiedä mikä syöpä on kyseessä. On heitetty rintasyöpää (epätyypillinen), sarkoomaa, karsinoidituumoria, pienisoluista keuhkosyöpää..

Tänään minun pitäisi saada tieto, että mitä se on todellakin. Jos on rintasyöpää, on leikkaus parin päivän kuluttua. Tämä odottaminen vain on niin pirun raskasta ja vaikeaa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia..?
Cherry | 17.3.2009 klo 09:07:41