Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
munasarjasyöpä?
Voiko munasarjasyöpä jäädä huomaamatta ultraäänitutkimuksessa jonka radiologi tekee vatsan päältä? Luin netistä että munasarjasyöpää tutkittaessa tutkimus tehdään yleensä emmättimen kautta. Minulla alkoi kovat alavatsakivut kaksi viikkoa sitten perjantaina. Kivut pahenivat iltaa kohden ja jouduin kävelemään kumarassa kun alavatsaa kouristeli. Kävin päivystyksessä mutta siellä ei löydetty mitään erityistä, veri ja virtsakokeet normaalit, ei tulehdusta eikä gynegologisessa tutkimuksessa mitään. Lääkäri epäili vaivan olevan suolistoperäinen ja antoi litalgiinia kotiin mukaan. Yöllä kivut kovenivat, ne olivat samanlaisia kuin synnytys kivut ja vatsa turposi niin että näytti kuin olisinkin raskaana. Hirveät kivut mahassa ja selässä, litalgiini eikä panacod pore auttanut yhtään. Lähdin sitten puoli neljältä ensiapuun, siellä otettiin taas verikokeet ja tulehdusarvot olivat normaalit. Kolmen tunnin odottelun jälkeen lääkäri totesi ettei tiedä mikä minua vaivaa ja lähetti kotiin. Kivut jatkuivat ja seuraavana päivänä vasen jalkani alkoi puutua ja kipu levisi siihen, menin taas ensiapuun ja vatsasta otettiin röntgen kuva missä ei näkynyt mitään, lääkäri totesi että minulla on ummetusta ja antoi siihen lääkettä ja lähetti kotiin vaikka vatsa toimii päivittäin.. Menin sitten seuraavana arkipäivänä työterveyslääkärille joka lähetti ultraäänikuvaukseen. Radiologi totesi että kivun kohta on vasen munasarja ja se on noin kaksi kertaa oikean kokoinen mutta siellä ei näy mitään erityistä. Sain kuitenkin lähetteen keskussairaalaan jatkotutkimuksiin, jonne sain nyt ajan tammikuun lopulle. Kivut ovat jatkuneet nyt kaksi viikkoa, vasemmalla alavatsassa tuntuu pistävä kipu, kuin puukolla pistäisi ja samassa kohdassa selässä. Viikko sitten nousi lämpöä, se on kestänyt viikon mutta tulehdusarvot on edelleen normaalit. Sunnuntaina oli taas kovempi kipu kohtaus, vatsa ja selkä turposivat ihan hirveästi ja alkoi taas se hirveä kipu. Vatsa on koko ajan turvonnut. Työterveyslääkärin diagnoosi oli "cysta follicularis ovarii sin?" eli ei varmaa.. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Joudun nyt 2kk odottamaan lisätutkimuksia.- munasarjasyöpä?empsuli
- Re: munasarjasyöpä?mamma47