Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: melanooma?

Hei,
olen tänne kirjoittanutkin maaliskuussa todetustani melanoomastani. Minulla on siellä täällä erilaisia luomia. Aikaisemmin kasvosta poistetusta luomesta ei löytynyt mitään "pahista". Se rupesi kasvamaan, olemaan aika erikoisen näköinen, välillä kutisi jne. Yhtä huolettomana menin poistattamaan nilkassa "ärtyneen" luomen. Se oli myös ollut minulla pitkään saman näköisenä ennen kuin se alkoi kasvamaan, ärtymään ja olemaan koko ajan rikki. Lopulta se oli jo aikast kamalan näköinen :( En ollut siitäkään huolissani vaan halusin sen poistattaa, kun alkoi jo olla niin ruman näköinen. Siinä sitten todettiinkin pahanlaatuinen melanooma. Nyt odottelen toipilaana tuloksia ja myönnettäköön, että odottavan aika on pitkä.
Jos olet peloissasi niin ole myös vaativainen lääkärissä ja pyydät poistamaan luomen/luomet kunnolla ja toimittamaan patologille. Sitä en tiedä lähetetäänkö tänä päivänä kaikki luomet automaattisesti tutkittavaksi?
Nykyajan lääketiede on pitkällä ja meitä hoidetaan sen mukaisesti. Oma sairauteni otettiin hoidettavaksi kiireellisenä tapauksena. Yhdellä esimerkkitapauksella melanooma oli alkuvaiheessa (pinnallinen) ja hänet hoidettiin myös nopeasti.
Yritä ajatella asiaa positiivisesti. Jos oma mieli ajattelee, että se on just se "pahis" ja samalla lukee netistä asiasta. Voin vain kuvitella mielessäni miten alitajunta alkaa ajattelemaan sitä pahinta.
Tsemppiä lääkärissä käyntiin ja aurinkoista kevättä!
kg | 11.5.2009 klo 14:37:57