Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: melanooma?

Hyvä on että ole menossa lääkäriin, koska tätä kautta ei todellakaan kukaan maallikko voi diagnoosia tehdä, mutta ymmärrän toki että haluat ennakkotietoa ja tunnustelua asiaan.

Älä vielä etukäteen kauhean synkäksi vedä, sillä näppylä tai patti voi olla ihan viatonkin. Itse kävin joskus näyttämässä jalkani tummanpuhuvaa pattia syöpäyhdistyksen polilla sairaanhoitajalle joka aika suoraltaan osasi sanoa, että se on hyvänlaatuinen dermatofibrooma. Ja lääkärikin sen vielä vilkaisi. Ei lähdetty siis poistamaan tai tutkimaan.

Se taisi olla alkuunsa punertavampi ja ajan myötä tummunut ja on tosiaan kovahko joskus voi hiukan kutista, ei juurikaan. Mulle on niitä tullut myös lisää ja ensin ne on pienenpiä ja vaaleampia ja sitten tummuvat vanhetessaan. Keskusta voi olla hiukan eri värinen kuin reunat (vaaleampi). Voit koittaa googlettaa jos näkisit kuvan sellaisesta. Mulla on kyllä melanoomakin, mutta silmän suonikalvossa, ei ihossa. Onnea ja rohkeutta lääkärireissulle, peukut pystyyn.
tiltu | 12.5.2009 klo 14:09:09